Van Kuijeren Websites

Hoe werf ik klanten

Het is een vraag die bij iedere ondernemer wel eens naar boven komt. Hoe werf ik klanten, of hoe werf ik meer klanten? Consistentie is belangrijk en in dit artikel leggen we uit hoe je meer klanten kunt werven via verschillende media.

Hoe werf ik klanten?

Laat ons voorop stellen dat elk bedrijf een andere doelgroep kan hebben. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je jongeren wilt benaderen voor een nieuwe telefoon, (aanname) jongeren gebruiken platformen als Instagram en TikTok als sociaal medium. Het kan daarom interessant zijn om te adverteren op deze platformen. Of is jouw doelgroep de Doe Het Zelver, dan kan een vakblad als Vakblad MIX juist weer interessant zijn om te adverteren. verder in dit artikel vind je het stappenplan om om zelfstandig te achterhalen waar jou doelgroep zich bevindt. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een pen, papier en een stel gezonde hersenen.

Foto van Colin

Van Kuijeren Websites
Dé partner voor uw online bedrijf

1.1 Wie ben ik

Het lijkt wellicht vanzelfsprekend maar wie ben jij, en waarom zouden klanten voor jou kiezen en niet voor een concurrent?

Stel jezelf de vraag: Wat doe ik, wat niemand anders doet in deze tak van sport? Natuurlijk, je bent vanzelfsprekend bijvoorbeeld een hovenier of stratenmaker, maar wat doe jij als hovenier of stratenmaker wat jou concurrent niet doet. Maak jij bijvoorbeeld zelf tuinstoelen, dan is dat iets wat alleen jij kan zoals je het doet. Dat maakt jou uniek binnen de branche waarin je werkt. Schrijf dit op en accentueer je op hetgene wat je uniek maakt. Dat is namelijk naar onze ervaring de beste manier om klanten te winnen. Stel je hebt een schoonmaakbedrijf, en je werkt ook buiten kantoortijden, dan is dat een voordeel wat je hebt en iets waar je wat over kunt schrijven. Begin bijvoorbeeld over hoe vervelend ‘t kan zij om tijdens ‘t verwerken van een order gestoord te worden door de schoonmaker/ster. Stel duidelijk voor jezelf wat je doet, en accentueer waarom je het doet!

ideen afbeelding

1.2 Laat zien wie je bent en waar je voor staat

Nu je duidelijk voor je hebt wat jou en jouw bedrijf uniek maakt is het belangrijk om mensen te laten weten wat je kan ,doet en waarom. Maak een foto of toon resultaten op jouw sociale media van hetgene wat je doet en blijf dit ook regelmatig doen. Ook kan je adverteren in de lokale krant. Het kan zijn dat jouw doelgroep zich totaal niet bevindt op sociale media. In dat geval is het goed vindbaar zijn erg belangrijk. Sociale media kan alsnog een grote invloed hebben op jouw online vindbaarheid maar wellicht niet significant genoeg. Op dat moment word het belangrijk om goed vindbaar te zijn op het web. We weten natuurlijk allemaal hoe gemakkelijk Google werkt als je op zoek bent naar een antwoord op je vraag. Net zoals dat je hier terecht gekomen bent, kan je jouw doelgroep terecht laten komen bij jou. Hulp hiervoor bieden we graag  aan, maar is te persoonlijk om uit te werken in een blog. Neem daarom Contact op, voor vrijblijvend advies op maat.

Als je benieuwd bent naar de tijden waarop je het beste kunt posten op sociale media voor LinkedIn of voor Facebook, klik dan op een van de onderstaande knoppen.

1.3 Van kijker naar klant

Wanneer jij hebt laten zien wie je bent en wat je doet, hebben wellicht sommigen interesse gekregen in hetgene wat je doet, maar is de drempel nog te hoog om contact op te nemen. Het moment waarop je dit bereikt hebt is voor iedere tak van sport weer anders en hangt uiteraard volledig af voor hetgeen wat je doet. Maar hoe zorg je nu dat de besluitvorming plaatsvind bij de klant? Op het moment dat je geïnteresseerde mensen hebt voor jouw product of dienst, is het belangrijk om te laten weten hoe ze contact op kunnen nemen met jou. Volg je posts op met nogmaals een afbeelding of een voorbeeld en voeg daarbij jou contactgegevens toe. De bezoekers/bekijkers die daadwerkelijk geïnteresseerd waren zullen nu sneller geneigd zijn om contact op te nemen. Ze hoeven namelijk niet meer verder te klikken of je website op te zoeken. Hou het laagdrempelig en duidelijk.

buy afbeelding

Voorbeelden voor: Hoe werf ik klanten

Een duidelijk antwoord op jouw vraag. Hier een paar voorbeelden van wat jij kan doen om meer klanten te werven.

De lokale krant of nieuwsbrief kan een belangrijk medium zijn om in te adverteren voor jouw bedrijf. Op deze manier focus jij je op de inwoners binnen het woongebied van de door jou gekozen regio.

Wanneer je van deze methode gebruikt maakt is het essentieel dat je jouw doelgroep duidelijk in kaart gebracht hebt. Je wilt natuurlijk niet dat jouw advertentie terecht komt bij mensen die geen baat hebben bij hetgeen wat je aanbiedt.

Precies hetgene waar je nu gebruik van maakt. Wij vinden het enorm leuk om ondernemers kennis te geven over verschillende aspecten van marketing en communicatie. Iets wat jij voor jezelf of jouw bedrijf ook kunt doen. Vind een onderwerp die jouw doelgroep aangaat en schrijf hierover interessante verhalen en artikelen.

Wat ons betreft, vormt dit meer dan 40% van het totaal aantal geïnteresseerde bezoekers. Mensen die zoeken naar een websitemaker, willen ook een websitemaker te zien krijgen, geen tuinman. Zorg daarom dat je altijd voor jouw doelgroep goed vindbaar bent op zoekmachines als Google. Dit verhaal is erg complex en we willen je graag helpen hiermee. Bel, WhatsApp of e-mail ons even zodat we dit samen kunnen doen voor jou.

Artikel: ‘Hoe werf ik klanten’ is geschreven door Van Kuijeren Websites.

× Ik heb een vraag!